Regulamin

REGULAMIN RAMOWY ŚLĄSKIEJ LIGI RAJDOWEJ RC SEZON 2023

  1.  POSTANOWIENIA  OGÓLNE
    1. Niniejszy regulamin stanowi podstawę do organizowania i rozgrywania zawodów w rajdach „płaskich”  (w skrócie „rajdy”) elektrycznych modeli RC w skali 1:10.
    2. Udział w zawodach jest całkowicie dobrowolny, a zawodnik jest zobowiązany do przestrzegania niniejszego Regulaminu.
    3. Zawodnik zgłaszając się na zawody przyjmuje do wiadomości, że startuje w zawodach na własną odpowiedzialność i zrzeka się wszelkich praw do odszkodowań za straty wynikłe podczas zawodów. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe podczas trwania zawodów.
    4. W szczególnych przypadkach, po wcześniejszej konsultacji, organizator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu.
    5. Wszelkie zmiany i informacje związane z rajdami będą zamieszczane na profilu Facebook Śląskiej Ligi Rajdowej RC pod adresem www.facebook.pl/slrrc lub na stronie internetowej ligi https://slrrc.pl/
  2. PODZIAŁ NA KLASY, WYMAGANIA TECHNICZNE
  • KLASA WRC
  • KLASA JUNIOR
  • KLASA KADET
  • KLASA 2WD
  • KLASA TEAM
  • Pojedynczy silnik elektryczny klasy nie większej niż 540
  • Podwozie o wymiarach: szerokość 157–200 mm, rozstaw osi 205–267mm.      
    Dopuszczalna pełna modyfikacja podwozia. Warunkiem dopuszczenia jest nie wystawanie elementów podwozia poza obrys karoserii. Brak minimalnej wymaganej masy modelu.
  • Napęd: 4WD, 2WD
  • Karoseria rajdowa, której pierwowzór przynajmniej raz wziął udział w rajdach 1:1.
    Powyższe określenie dotyczy modelu karoserii, malowanie/wzór – dowolne. 
    Dopuszczalne wymiary: długość 320-500mm, szerokość 160-220mm (nie licząc lusterek), wysokość dowolna. W innym wypadku osoba ma obowiązek zgłoszenia tego faktu przed rajdem. Karoseria musi być pomalowana. Nie dopuszcza się karoserii w malowaniu samochodów specjalnych (karetka, radiowóz, taksówka, itp).
  • Koła o maksymalnych wymiarach opon: szerokość do 40mm, średnica do 75mm.
    Nie dopuszcza się stosowania pełnych felg typu „disc”. Do użytku na śniegu i lodzie dopuszcza się opony z metalowymi kolcami.
  • Nie zezwala się na stosowanie jakichkolwiek urządzeń elektronicznych wspomagających jazdę: systemów kontroli trakcji, żyroskopów itp.
  • Zasilanie: 2S, max. 7.6V – NiMh, dowolne ogniwa litowo polimerowe.
    • KLASA  JUNIOR (do 10 roku życia)

W klasie JUNIOR obowiązują te same zasady techniczne co w klasie WRC.
Jeśli zawodnik w trakcie sezonu ukończy 10 rok życia, lecz w pierwszym starcie sezonu ten próg nie został przekroczony to ma on prawo startować w kategorii JUNIOR aż do końca sezonu.

  • KLASA  KADET (młodzież od 10 do 16 roku życia)

W klasie KADET obowiązują te same zasady techniczne co w klasie WRC.
Jeśli zawodnik w trakcie sezonu ukończy 16 rok życia, lecz w pierwszym starcie sezonu ten próg nie został przekroczony to ma on prawo startować w kategorii KADET aż do końca sezonu.

  • KLASA  TEAM

W klasyfikacji mogą startować osoby startujące zarówno w klasie WRC, KADET jak i JUNIOR. Zespół może składać się z max. 4 osób, przy czym w każdej rundzie punktują max. dwie osoby. Dopuszcza się zespoły jednoosobowe, jak i punktację pojedynczych zawodników zespołu. Zespół można zarejestrować do drugiej rundy sezonu włącznie. Wymogiem utworzenia zespołu jest posiadanie karoserii w tym samym wzorze malowania. We wzorze mogą występować niewielkie, detaliczne zmiany pozwalające odróżnić członków zespołu. Karoseria (model pojazdu) nie musi być taka sama. 

  • KLASA  2WD

W klasie 2WD obowiązują te same zasady techniczne co w klasie WRC. Jest to klasa dla zawodników startujących modelem napędzanym tylko jedną osią. Wymagane jest aby był to model przygotowany wyłącznie do tej klasy – brak możliwości startu tym samym modelem jako 4WD/2WD. Zawodnik startujący dwoma modelami w klasach WRC i 2WD do klasyfikacji generalnej zalicza wyłącznie model przystosowany do klasy WRC.

NIE DOPUSZCZA SIĘ DO STARTU MODELI  typu np. (off-road, trial, buggy itp), oraz MODELI SPALINOWYCH we WSZYSTKICH  KLASACH. 

  1. ORGANIZACJA, PRZEBIEG ZAWODÓW

Każdy z zawodników zgłoszonych do rajdu otrzyma komplet numerów startowych z numerem przypisanym na cały rok. W sezonie 2023 ŚLR RC na każdym rajdzie będzie powołana osoba funkcyjna w postaci DYREKTORA RAJDU. Jest to osoba w pełni odpowiedzialna za nadzór nad daną – prowadzoną przez siebie rundą ŚLRRC. Wszelkie wątpliwości dotyczące organizacji rajdu należy konsultować z Dyrektorem Rajdu. Osoba ta jest zobowiązana do organizacji rajdu, przygotowania OS-ów, Startu, Mety, wyznaczenia godzin trwania rajdu, określenia miejsc serwisowych dla zawodników itp. 
Dyrektor rajdu nie wpłaca wpisowego za rajd – jest osobą odpowiedzialną za zakup nagród dla zwycięzców zarządzanej przez siebie rundy.  W celu pokrycia tego typu kosztów 50% składki wpisowej przeznaczone jest dla Dyrektora Rajdu. Procent ten może być większy w wypadku konieczności pokrycia większych kosztów rajdu. 

  • Organizator jest zobligowany do wygrodzenia, lub narysowania kawałka trasy, na którym zawodnicy będą mogli sprawdzić ustawienie modelu, opony itp. przed rozpoczęciem rajdu. Jazda po trasie poza shakedown i zaplanowanym OES-ami jest zabroniona,
  • Organizator po zakończeniu zbiórki przez skarbnika jest zobligowany do rozpisania „cieni” na cały rajd,
  • Dyrektor Rajdu jest zobowiązany do nakładania kar za brak funkcji „Cień”, brak staranności w poprawianiu trasy przez „Cień”.  
  • Organizator zapewnia osoby do obsługi pomiaru czasu, osoby mają być wymienione w informatorze 1-2 tygodnie przed terminem rajdu. W przypadku braku chętnych – 5 dorosłych osób jest losowanych do przeprowadzenia pomiaru.
  • Organizator ma obowiązek ustalić i egzekwować przerwy pomiędzy odcinkami. Przerwa „obiadowa” nie powinna trwać dłużej niż 30 minut – liczone od finiszu ostatniego zawodnika do startu pierwszego na kolejnym OS

PRZEBIEG ZAWODÓW

  • Zawodnik chcący wziąć udział w rajdzie ŚLR RC jest zobowiązany do zgłoszenia uczestnictwa za pośrednictwem strony www.facebook.pl/slrrc lub https://slrrc.rallycarsrc.pl/. Zgłoszenia w dniu rajdu nie będą przyjmowane.
  • Godzina zbiórki WSZYSTKICH ZAWODNIKÓW zawsze będzie podawana w Informatorze rajdowym.
  • Start OS-u odbywa się wg harmonogramu ustalonego przez osobę dokonującą pomiaru czasu. Pomiar czasu przejazdu prowadzony jest dla każdego zawodnika indywidualnie. Pomiar czasu rozpoczyna się zgodnie z zaplanowanym harmonogramem niezależnie od tego czy zawodnik zdążył wystartować. Dopuszcza się dokonywania napraw przez zawodnika podczas pokonywania OS’u – czas naprawy wliczany jest do czasu przejazdu. Po dokonaniu naprawy zawodnik musi zamocować karoserię modelu. Nie dopuszcza się kontynuacji przejazdu bez karoserii.
  • Każdy zawodnik ma prawo zapoznania z trasą po jej ułożeniu tylko pieszo oraz poprzez wyznaczony przez organizatora shakedown.
  • W sezonie 2023 ŚLRRC obowiązuje park zamknięty o częstotliwości ustalanej przez dyrektora rajdu. Samochody po zakończeniu odcinka trafiają prosto do parku zamkniętego, gdzie jakikolwiek serwis jest zabroniony (karoseria musi być cały czas na modelu). Dyrektor Rajdu ma prawo ustalić otwartą strefę serwisową.
  • Aby przeprowadzić serwis w momencie gdy park serwisowy jest zamknięty należy zgłosić to jednej z osób funkcyjnych – nałożona zostaje wtedy za każdym razem kara w postaci 30s, a zawodnik może wtedy ingerować w model. Jeśli zawodnik korzysta na danym odcinku z SUPER RALLY to nie obowiązuje go zamknięty park serwisowy.
  • W sezonie 2023 każdy zawodnik może skorzystać w dowolnym momencie (np. awaria modelu) z zasady SUPER RALLY: 2 razy w trakcie rajdu i jest to 150% najlepszego czasu przejazdu w danej klasie na danym OS-ie. Po dokonaniu naprawy zawodnik może dalej kontynuować start w zawodach od następnego OS-u. Osoba która zgłosi lub na którą zostanie założona kara SUPER RALLY po raz trzeci może kontynuować udział w zawodach a ilość punktów do klasyfikacji końcowej, którą uzyska wynosi 0.
  • Ostatni odcinek rajdu określony jest jako dodatkowo punktowany POWER STAGE
  • Osoby niefunkcyjne (zawodnicy) zobowiązane są do pomocy przy sprzątaniu po rajdzie, w przypadku braku pomocy, lub niestawienia się o umówionej godzinie będą nakładane kary czasowe.
  • Każdy rajd jest punktowany pełną pulą punktów, gdy organizator przeprowadzi minimum 4 odcinki specjalne przejechane przez wszystkich zgłoszonych zawodników. Rajd poniżej 4 OS nie jest punktowany.
  1. KOSZTY STARTU, DEFINICJE

Koszty startu: Rajdy ŚLR RC są finansowane ze środków własnych. Koszt udziału w każdym rajdzie w sezonie 2023 jest stały -wynosi 30 zł/zawodnik i jest obligatoryjny dla każdego zawodnika w celu pokrycia kosztów organizacji danej rundy oraz zbiórki na wspólny cel na koniec sezonu (statuetki, gadżety, itp.). Koszt startu zawodnika klasy JUNIOR, KADET wynosi 10zł/zawodnik, bądź jest darmowy (w zależności od dyrektora rajdu).
Koszt kompletu numerów startowych z przypisanym numerem na cały rok wynosi 10zł/zawodnik. Jest to opłata jednorazowa płatna przy pierwszym starcie danego zawodnika.
Koszt rejestracji zespołu wynosi 30zł – jest to opłata jednorazowa płatna przy pierwszych zawodach sezonu.

  • Definicje:
    Super Rally – 150% najlepszego czasu w danej klasie na danym OS-ie. Z Super Rally może skorzystać na własną prośbę np. awaria modelu, lub Super Rally może na Niego zostać nałożone.
  • Funkcja „Cień” – Zawodnicy biorący udział w rajdzie dobierani są w pary.
    Zawodnicy dobrani w pary pełnią między sobą funkcję „Cienia”, kiedy pierwszy zawodnik z pary pokonuje trasę OS-u drugi zawodnik podąża za nim i obserwuje przejazd oraz poprawia po jadącym zawodniku elementy trasy. Zadaniem „Cienia” jest pilnowanie przejazdu zawodnika, poprawianie trasy, oraz zgłaszanie Kierownikowi OS-ów nieprawidłowości w przejeździe. „Cień” ma prawo zwrócić uwagę zawodnikowi wykonującemu przejazd o błędach np. ominięcie przeszkody, niedozwolone ścięcie zakrętu. Na „Cień” może również zostać nałożona kara, doliczana do jego czasu przejazdu.
  • DNF – dyskwalifikacja
  1. PUNKTACJA W KLASACH ORAZ KLASYFIKACJI ROCZNEJ PO RAJDZIE
  • WRC
1 miejsce – 5011 miejsce – 2021 miejsce – 10
2 miejsce – 4212 miejsce – 1922 miejsce – 9
3 miejsce – 3613 miejsce – 1823 miejsce – 8
4 miejsce – 3214 miejsce – 1724 miejsce – 7
5 miejsce – 3015 miejsce – 1625 miejsce – 6
6 miejsce – 2816 miejsce – 1526 miejsce – 5
7 miejsce – 2617 miejsce – 1427 miejsce – 4
8 miejsce – 2418 miejsce – 1328 miejsce – 3
9 miejsce – 2219 miejsce – 1229 miejsce – 2
10 miejsce – 2120 miejsce – 1130 miejsce – 1

Pięć osób z najlepszymi czasami na Power Stage otrzymują dodatkowo: 
1 miejsce – 5 pkt
2 miejsce – 4 pkt
3 miejsce – 3 pkt
4 miejsce – 2 pkt
5 miejsce – 1 pkt

  • JUNIOR, KADET, 2WD
    Punktacja wg tych samych zasad co klasa WRC
  • TEAM Wartość uzyskanych przez zespół punktów jest sumą wartości punktowych osiągniętych przez dwóch najlepszych zawodników zespołu. Brak punktacji za power stage, klasyfikację stanowią wyłącznie osoby startujące w kategorii TEAM.
  • W sezonie 2023 ŚLR RC każdy zawodnik może odliczyć jedną najsłabszą rundę.
  • Aby być klasyfikowanym w sezonie 2023 – wymogiem jest start w minimum połowie rund.
  1. KARY
  • Brak funkcji Cienia i braku staranności w poprawianiu trasy doliczane do czasów Cienia + 30 sek. za każdy OS
  • Za każdy przypadek kopania modelu + 30 sek.
  • Uderzenie i przestawienie Mety poza obrys + 20 sek.
  • Jeżdżenie po trasie poza wyznaczonym przejazdem, a przed rajdem poza wyznaczonym Shakedown +30s
  • Skrócenie lub ominięcie trasy OS-u lub dekoracji np. grzybek i brak reakcji na błąd SUPER RALLY
  • Nieukończenie OS-u z powodu awarii (max 2 razy / Rajd) szczegóły omówione wyżej SUPER RALLY
  • Spóźnienie na zbiórkę powyżej 30 minut (nie dotyczy sytuacji losowej zgłoszonej np. telefonicznie) – DNF
    Jeśli osoba zarejestrowana nie może brać udziału w rajdzie powinna natychmiast powiadomić organizatora do 12 godzin przed rozpoczęciem wyścigu. Osoba zarejestrowana po czasie ustalonym w informatorze nie otrzymuje punktów za udział w rajdzie. 
  • Niesportowe zachowanie – DNF
  1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Zawodnik startujący w rajdzie ma prawo do:
równego i sprawiedliwego traktowania,
– zgłaszania wszelkich nieprawidłowości, zaobserwowanych podczas trwania rajdu oraz zgłaszania protestów.

Zawodnik startujący w rajdzie zobowiązuje się do:
Przestrzegania regulaminu Śląskiej Ligi Rajdowej RC.
Podczas rajdu wszyscy jego uczestnicy zobowiązani są do dbania o czystość terenu na  którym odbywa się rajd. Podczas rund ŚLR RC zawodnicy zobowiązani są do wspomagania Organizatorów w działaniach propagujących ochronę środowiska naturalnego, a w szczególności do usuwania z miejsca rajdu zanieczyszczeń powstałych w wyniku rozgrywania zawodów oraz w miarę możliwości zastanych, prowadzenia selektywnej zbiórki odpadów.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem decyzje podejmują Dyrektor Rajdu, osoby zarządzające ŚLR RC – Dawid Grabowski

Organizator Śląskiej Ligi Rajdowej ​

INFORMACJA DLA UCZESTNIKÓW ZAWODÓW SPORTOWYCH O ZASADACH PRZETWARZANIA JEGO DANYCH OSOBOWYCH

  1. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 litera a) RODO w celu uczestnictwa w zawodach sportowych.
  2. Zakres Pani/Pana danych, które podlegają lub mogą podlegać przetwarzaniu obejmuje:
    • dane identyfikacyjne (imię i nazwisko, wiek, płeć, wizerunek, obywatelstwo)
    • dane kontaktowe (numer telefonu, e-mail)
  1. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być: (1) członkowie Śląskiej Ligi Rajdowej RC organizujący zawody; (2) podmioty świadczące obsługę narzędzi wykorzystywanych w trakcie przeprowadzania zawodów sportowych; (3) media relacjonujące zawody sportowe; (4) media społecznościowe, w szczególności Facebook oraz witryna internetowa ŚLRRC oraz osoby mające do nich dostęp
  2. Przysługuje Państwu prawo żądania od Administratora oraz Przetwarzającego Dane:
    – dostępu do danych osobowych Państwa dotyczących,
    – ich sprostowania,
    – usunięcia,
    – ograniczenia przetwarzania,
    – oraz przenoszenia danych.
  3. Przysługuje Ci prawo do złożenia sprzeciwu w zakresie przetwarzania wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Ciebie interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  4. Podanie danych osobowych, występujących w formularzach zgłoszeń do imprez sportowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji zawartej z Państwem świadczenia (startu), a ich niepodanie uniemożliwi realizację świadczenia (prawa startu).
Partnerzy